Η ψηφιακή γενιά μπορεί να κατακτήσει τη γνώση;

Τον τελευταίο καιρό που πραγματοποιούμε με την σχολή μου ηλεκτρονική έρευνα για τη γενιά Υ , τη γενιά μεταξύ 18-28, συλλέγω διαρκώς απόψεις από συμφοιτητές μου και μη, για το γεγονός ότι θεωρούμαστε η ψηφιακή γενιά. Πολλοί υποστηρίζουν ότι δικαίως κατακτήσαμε αυτόν τον τίτλο αφού ζήσαμε σε έντονες τεχνολογικές αλλαγές και φυσικά ζήσαμε την εισβολή του διαδικτύου στις ζωές μας (και ναι είμαι πολύ ευτυχισμένη γι αυτό!!).. Άλλοι δηλώνουν πως η επόμενη γενιά από μας θα είναι αυτή που θα μας πάρει τον τίτλο μέσα από τα χέρια γιατί θα ζήσουν στο επίκεντρο της τεχνολογίας από τη μέρα που θα γεννηθούν. Το θέμα είναι πως αξιοποιούμε το διαδίκτυο σαν ψηφιακή γενιά..
Ρωτήθηκα προσφάτως πoια η σχέση μου με το ίντερνετ και τι μου προσφέρει.. Απάντησα: Τα πάντα, μόνο που δεν μου φτιάχνει καφέ. Ακραίο; Ίσως.. Αλλά έτσι νιώθω. Και θα σας πω το γιατί. Το ίντερνετ είναι καταρχάς το μόνο ελεύθερο και ανοιχτό μέσο που έχουμε. Η επικοινωνία και η ενημέρωση από τη στιγμή που πέρασαν στο διαδικτυακό κόσμο άλλαξαν ταυτότητα Τα κοινωνικά δίκτυα δημιούργησαν σχέσεις και γνωριμίες από το πουθενά. Το blogs αποτέλεσαν μια εναλλακτική πηγή πληροφόρησης. Το youtube, το facebook και το twitter κατέκτησαν χώρο στο καθημερινό μας πρόγραμμα. Το σημαντικότερο όμως είναι ότι όλη η γνώση μαζεύτηκε κάπου και δόθηκε απλόχερα σε όσους την αναζήτησαν.Έχετε σκεφτεί τι μπορεί να μάθει κάποιος με μόνα του εργαλεία έναν υπολογιστή και μια σύνδεση (ξεκλείδωτη παρακαλώ!) για το ίντερνετ; Από ξένες γλώσσες και σχέδιο μέχρι πως να ξεματιάζει και να λέει το φλιτζάνι. Είναι λίγο τρομακτικό ότι κάποιος μπορεί να βρει και να μάθει τα πάντα μέσα στο διαδίκτυο αλλά αυτό είναι και η μαγεία του. Όταν με ρώτησαν εγώ τι έχω μάθει τους απάντησα το εξής: Έχω μάθει να διαβάζω εφημερίδες, να διαβάζω λογοτεχνικά βιβλία και ταυτοχρόνως να μελετώ και τη βιογραφία του συγγραφέα,έχω μάθει να βρίσκω άγνωστες λέξεις στο λεξικό, έχω μάθει να μετατρέπω τα νομίσματα,έχω προσπαθήσει (αλλά κουραστεί) να μάθω τυφλό σύστημα, έχω μάθει πληροφορίες για τόπους και αντικείμενα που ίσως να μην συναντούσα ποτέ,έχω μάθει να φτιάχνω ιστοσελίδες, να λύνω γρίφους, να γράφω, να κατεβάζω αρχεία, να επεξεργάζομαι εικόνες και να τα μοιράζομαι όλα αυτά με άλλους ανθρώπους. Έχω μάθει να ακούω τι έχουν να μου πουν και να το ψάχνω μετά τη σειρά μου. Έχω μάθει να δίνω και να παίρνω. Έχω μάθει να μοιράζομαι και να συνεργάζομαι. Μα πάνω από όλα έχχω μάθει να ψάχνω και να κατακτώ  τη γνώση..

Σχόλια

Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Πολύ ενδιαφέρουσα δημοσίευση.! :D
Πράγματι, η προσφορά του διαδικτύου είναι τρομακτικά μεγάλη.! Ως μαθήτρια μπορώ να πω ότι με έχει βοηθήσει πολύ ιδίως τώρα που βρίσκομαι σε εξεταστική περίοδο.! Που αλλού θα μπορούσα να βρω τόσο γρήγορα θέματα πανελλαδικών εξετάσεων, ΟΕΦΕ ακόμα και τα παλούκια της ώθησhς; Αλλά κι εκτός αυτού νομίζω ότι για πρώτη φορά μου δίνεται η ευκαιρία να συμμετέχω σε πραγματικά ενδιαφέρουσες συζητήσεις, να εκφράζω ελεύθερα τη γνώμη μου και να ακούω κι άλλες, να σχολιάζω.! Για μένα είναι ένα δεύτερο σχολείο!
Όσων αφορά όμως τη γενιά Y δεν είναι λίγο άδικο μία ολόκληρη γενιά να χαρακτηρίζεται ως ψηφιακή; Πιστεύω ότι είστε κάτι παραπάνω απ αυτό, εσείς και κάθε γενιά!
Ο χρήστης AndrewBit είπε…
Ενδιαφέρον άρθρο, συμφωνώ διαφωνώντας. Κατά τη ταπεινή μου άποψη το διαδίκτυο δεν σου μαθαίνει, σε πληροφορεί. Η γνώση ενέχει έναν υποκειμενικό χαρακτήρα στη πληροφορία και αυτό είναι το μεγάλο στοίχημα για την επόμενη γενιά χρηστών. Οι μελλοντικοί περιηγητές θα πρέπει να εξελίξουν διαφορετική προσέγγιση στη πληροφορία με πολύπλευρα κριτήρια επιλογής-φιλτραρίσματός της. Θα έλεγα πως από εδώ και στο εξής το διαδίκτυο θα ακολουθήσει δύο "δρόμους" έναν ο οποίος θα κινηθεί προς την απλούστευση, με την μείωση των μη-απαραίτητων πληροφοριών και την χρήση "ρουτινών" οι οποίες θα εξάγουν άμεσα σωστά αποτελέσματα για δομημένες (ενίοτε και μη) ερωτήσεις, WolframAlpha π.χ. και έναν ο οποίος θα είναι γεμάτος μετα-δεδομένα τα οποία θα παράγονται αυτόματα και θα απευθύνονται στους "ερευνητές". Το θέμα είναι η "κουλτούρα" η οποία θα αναπτυχθεί να ωθήσει τους μελλοντικούς χρήστες να κάνουν χρήση των ευκαιριών οι οποίες τους δίνονται, αλλά σίγουρα θα πρέπει να υπάρξει κάποια "βασική" εκπαίδευση προκειμένου η πληροφορία να γίνεται γνώση.
Ο χρήστης Clio Siragaki είπε…
Συμφωνώ μαζί σου AndrewBit αλλά μιλάω πάντα ως μέρος μιας γενιάς που εξελίχθηκε μαζί με το διαδίκτυο και τα social media και προσπαθεί να εισβάλλει σε αυτόν τον κόσμο πληροφοριών. Το θέμα είναι ότι πρέπει να γίνει κατά την αποψη μου το βήμα της "εισβολής" ώστε να ωριμάσουμε και να προχωρήσουμε στο κομμάτι της διαχείρισης των πληροφοριών. ίσως ήμουν υπερβολική λέγοντας ότι κατακτώ τη γνώση αλλά σίγουρα η είσοδος σε όλα αυτά τα δεδομένα πριν κάποια χρόνια ήταν αδιανόητη. Οι επόμενες γενιές σίγουρα θα χάνονται στην υπερπληθώρα πληροφοριών και όπως προανέφερες θα πρέπει να εξελίξουν διαφορετική προσέγγιση στη πληροφορία με πολύπλευρα κριτήρια επιλογής-φιλτραρίσματός της.Και πιστεύω πως θα το κάνουν!
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Γειά σας και πάλι,
Συμφώνω μαζί σας ότι το διαδίκτυο προσφέρει πληροφορία η οποία με τη σωστή διαχείρηση γίνεται γνώση. Πιστεύω όμως ότι η πληρογορία κυριαρχεί παντού γύρω μας σε σημείο να θεωρείται δεδομένη, δεν θέλει πλέον ιδιαίτερο κόπο να την προσεγκύσει κανείς. Τολμώ να πω ότι εχω καταφέρει να φτάσω στο στάδιο της γνώσης μέσω διαδικτύου. Γιατί όπως προανέφερα το τοποθετώ στο ίδιο επίπεδο με το ελληνικό σχολείο. Κι μ' αυτό δεν υπερεκτημώ το διαδίκτυο αλλά υποτιμώ την εκπαίδευση που μου προσφέρεται. Πληροφορίες δεν είναι 60 σελίδες σύγχρονης ιστορίας μέσα σε μια μέρα για έναν αξιοπρεπή βαθμό στις εξετάσεις; όμως Γνώση δεν είναι η ανάληση των θεωρημάτων σπουδέων φυσικών και μαθηματικών του 19ου αιώνα; Mου προσφέρεται η πληροφορία που επιθυμώ κι εγώ την συλαμβάνω και τη χρησιμοποιώ. Αυτό δεν είναι γνώση;

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τι κάνουμε σε τούτο εδώ τον κόσμο...

Ζώντας στην εποχή του ανικανοποίητου

Business Ideas 2010. Kαινοτόμες ιδέες που ξεχώρισαν..